Posjet Rotary kluba Vinkovci 1937 Osnovnoj školi Josipa Kozarca, Vinkovci

S velikim veseljem učenici osmog razreda, Osnovne škole Josipa Kozarca Vinkovci, Viktor
Cvilinder, Frane Marinčić i Jona Renić Oršolić, prezentirali su i pokazali izvrsno znanje
programiranja robota Maqueen plus V2 te Huskylens kamere pred članovima Rottary kluba
Vinkovci 1937 u prostorima škole u ponedjeljak 7. travnja 2025.
Naime, Rottary klub Vinkovci 1937 donirao je četiri Huskylens kamere za potrebe
izvannastavne aktivnosti Robotike na kojoj učenici osmih razreda sudjeluju u projektu „STEM u
zajednici“. To je projekt udruge IRIM (Institut za Razvoj i Inovativnost Mladih) kojem je cilj
popularizacija STEM-a. Početno i trajno ključno financiranje IRIM-a dolazi od Nenada i Rujane
Bakić, a IRIM se financira i donacijama građana, trgovačkih društava i iz drugih izvora te se
uspješno natječe i za nacionalne i europske razvojne fondove. IRIM provodi najveći
izvannastavni obrazovni program u Europi – kroz pokret Croatian Makers s dosegom od više od
350.000 djece samo u Hrvatskoj.
U projektu „STEM u zajednici“ sudjeluje 11 učenika osmih razreda iz Osnovne škole Josipa
Kozarca u Vinkovcima na izvannastavnoj aktivnosti Robotici pod mentorstvom učiteljice
Informatike Mirjane Levanić, mag. inf.
Svrha projekta je ponajprije edukacijska, a tek potom natjecateljska, a naglasak se stavlja na
približavanje tehnologije i inženjerstva djeci osnovnoškolskoga uzrasta i povećanja interesa
učenika za znanost.
Projekt traje cijelu školsku godinu u obliku online i fizičkih kola natjecanja, a na kraju projekta,
osim neprocjenjivog znanja, učenici dobivaju Certifikate i potvrdu da su uspješno završili
projekt.
Umjetna inteligencija je sve prisutnija u svakodnevnom životu učenika koji ju koriste, a da nisu
ni svjesni, npr. provjera autentičnosti korisnika na pametnim telefonima pomoću otisaka prstiju
ili prepoznavanja lica. Donacija Rottary kluba Vinkovci 1937 uvelike će pomoći da što više
učenika stekne novo znanje o umjetnoj inteligenciji te programiranju kamere koja može
prepoznavati lica, boje i oznake (eng. tag).
Nadamo se da će sve više djece zavoljeti rad s robotima i dati im dobre temelje u učenju
programiranja u ozbiljnijim i težim programima koji ih čekaju u srednjoj školi.

Učiteljica Informatike Mirjana Levanić, mag. inf.